CARNITINA SI SLABIREA
Azi vom discuta despre l-carnitina, o substanta legata adesea de slabire. Incercam sa ne lamurim daca efectele asupra arderii grasimii sunt reale si sa aflam daca beneficiile sale nu le depasesc pe cele atat de intens promovate. Acetyl l-carnitina si carnitina tartrat Acetyl l-carnitina este una dintre multele forme de carnitina care se gasesc in corpul omenesc, ceea ce o face un aminoacid neesential. Carnitinele transporta acizii grasi catre mitocondrii pentru a fi folositi drept combustibil. Acestea conduc in afara organismului si reziduurile rezultate in urmate acestui proces de ardere. Intr-un corp sanatos, rinichii regleaza nivelul de carnitina, orice surplus fiind excretat de aceste organe. Daca insa prin dieta nu ne asiguram necesarul, atunci rinichii o mentin pe cea deja existenta in corp. Unele persoane prezinta un deficit de carnitina, fie din cauze genetice, fie rezultate din administrarea anuimtor medicamente, ceea ce conduce la scaderea sintetizarii unor nutrienti in organism. Multiplele forme de carnitina indeplinesc diferite roluri in organism, astfel ca unele vegheaza asupra functiei cardiace, pe cand altele asupra metabolismului grasimii si a retelei neurologice. Exista pareri care sustin ca aminoacidul carnitina poate avea si efect antiaging, ba chiar ar putea juca un rol in preventia unor afectiuni ca Alzheimerul. S-a demonstrat ca Acetyl l-carnitina aduce beneficii persoanelor care nu au ajuns intr-un stadiu avansat de Alzheimer, insa in cazurile severe nu prea mai poate avea niciun efect. Cum functioneaza acetyl l-carnitina? Fara acetyl l-carnitina, mitocondriile nu pot absorbi si sintetiza acizii grasi. Acesta este si motivul pentru care carnitina este promovata ca supliment de slabit. Carnitina si-a castigat renumele de arzator de grasimi (fat burner) dar si energizant intrucat prin marirea nivelului de carnitina din muschi este sprijinita folosirea grasimilor drept combustibil. Efectele directe vor fi imbunatatirea performantei fizice, cu precadere in sporturile de forta, fitness - culturism, economisirea depozitelor de glicogen, incetinierea secretiei de acid lactic si optimizarea raspunsului hormonal metabolic. Omega-3 si carnitina in slabire In combinatie cu Omega-3, carnitina tartrat are un efect mai puternic de slabire, dat fiind faptul ca acizii grasi optimizeaza sanatatea celulelor din organismul omenesc. Daca straturile de grasime ale celulei sunt alcatuite din Omega-3, atunci celula va fi mai sanatoasa, va deveni mai responsiva la insulina si astfel carnitina va fi trasnsportata mai rapid catre fibra musculara pentru a-si indeplini misiunea.
Un studiu universitar a aratat ca o combinatie de carnitina, Omega-3 si polifenoli micsoreaza nivelurile de lipide din sistemul vascular si conduce la o productie de energie celulara optima, procese ce conduc pe cale naturala la slabire. Omega-3, polifenoli si carnitina pentru scaderea trigliceridelor Printre efectele benefice pe care l-carnitina le are se nuara si imbunatatirea indicatorilor de colesterol, scaderea trigliceridelor si glicemiei. Genele care imbunatatesc pierderea in greutate sunt activate, astfel creandu-se o curba metabolica mai buna. Polifenolii se combina bine cu carnitina si acizi grasi Omega-3 datorita efectului lor antioxidant, care ajuta la combaterea stresului oxidativ, responsabil pentru problemele cardiace. Carnitina reduce grasimea viscerala Grasimea viscerala este tipul de grasime de care am ajuns cu totii sa ne fie frica. Este o forma de grasime de care scapam cu dificultate si odata ce se dezvolta, poate cauza foarte multe probleme de sanatate. Ea reprezinta de fapt grasimea din jurul abdomenului si ne afecteaza ficatul, inima si alte organe. Prin eliminarea trigliceridelor cu densitate scazuta din sistem, carnitina ne ajuta sa mai ardem si din grasimea viscerala, scazand si riscul de ateroscleroza. Cat despre cealalta forma de carnitina, acetyl l-carnitina, se poate vorbi despre tratarea unor boli neurodegenerative precum distimia, deficitul de atentie si tulburarea hiperkinetica (ADHD). Carnitina reface organismul dupa efort si mareste rezistenta la efort. S-a demonstrat ca, cel putin in cazul oamenilor cu probleme de sanatate, carnitina poate avea efecte benefice asupra performantei sportive. in special in bodybuilding. Unii medici sugereaza faptul ca o combinatie de carnitina si carbohidrati cu absorbtie lenta ne-ar putea imbunatati performanta atletica. In anumite cazuri, imbunatatirile se observa dupa mai mult timp. Carnitina nu se acumuleaza, nu se stocheaza in muschi (asa cum se intampla cu suplimentele pe baza de creatina) decat atunci cand este ainsotita de concentratii ridicate de insulina. Aceasta este o explicatie pentru care studiile anterioare nu au reusit sa ajunga la concluzii palpabile. Nu este insa nevoie sa consumam carbohidrati pentru cresterea nivelului de insulina, ci este suficient sa o administram in conbinatie cu acizi grasi. Carnitina sustine reconstructia musculara in culturism. Suplimentele de carnitina vor accelera atat recuperarea musculara de scurta durata cat si cea de lunga durata necesare dupa antrenamentele intense din sala de forta. Aminoacidul reduce febra musculara, adica scade productia de acid lactic si ne da mai multa energie si tonus muscular. Consumul de carnitina va sprijini si raspunsul anabolic la exercitii prin reglarea receptorilor androgeni, conducand astfel la o reconstructie mai rapida si mai eficienta, dar si la o productie mai mare de testosteron si o imbunatatire a metabolizarii proteice. Sinteza proteica permite o regenerare mai rapida a tesuturilor musculare rupte in timpul antrenamentului de culturism si reduce perioada de recuperare. Descopera articole interesante si pe: www.proteinele.ro   www.aminoacizibcaa.ro   www.carnitina-slabire.ro  
Proteine - Suplimente - Nutritive - Fitness - Culturism
TERMENI SI CONDITII      l      POLITICA DE RETUR      l      GARANTIA PRODUSELOR      l      METODE DE PLATA      l      CONFIDENTIALITATE